28. Scratch - mozgás
Szereplők
Kezdetben egyetlen szereplő van a játéktérben: a macska.
Törölhető és új szereplő hozható létre.
A szereplőket mindig el kell nevezni!
Új háttér betöltése:
1. Az ablak bal alsó részében levő fehér téglalapra kattintás.
2. A programozási térben Hátterek fül.
3. Festéssel saját háttér rajzolása, vagy betöltésnél kép kiválasztása.
Szereplők mozgatása:
Egy játéknál fontos, hogy a szereplőket tudjuk irányítani a különböző billentyűkkel.
Pl.
fel gomb lenyomásakor – y változzon 3
le gomb lenyomásakor – y változzon -3
balra gomb lenyomásakor – x változzon -3
jobbra gomb lenyomásakor – x változzon 3
Szereplő pozicionálása:
Ugorj parancs: a játéktér megadott koordinátájú pontjába helyezi át a szereplőt.
Az egérkurzor koordinátája a játéktér alatti sávból leolvasható.
Pl. Kattintáskor – ugorj x: 35 y: 42