28. Scratch - mozgás

 

Szereplők:

Kezdetben egyetlen szereplő van a játéktérben: a macska.

Törölhető és új szereplő hozható létre a jobb alsó sarokban levő 2. ikonnal.

4 lehetőség: beépített szereplő választás, rajzolás, meglepetés, feltöltés.

A szereplőket mindig el kell nevezni a szövegmezőben. Mérete és iránya is változtatható.

 

 

Új háttér betöltése:

1.       Az ablak jobb alsó részében levő ikonra kattintás. 

            4 lehetőség: beépített hátterekből választás, rajzolás, meglepetés, feltöltés.

 

Szereplők mozgatása:

Egy játéknál fontos, hogy a szereplőket tudjuk irányítani a különböző billentyűkkel.

Pl.

fel gomb lenyomásakor – y változzon 3

le gomb lenyomásakor – y változzon -3

balra gomb lenyomásakor – x változzon -3

jobbra gomb lenyomásakor – x változzon 3

 

Szereplő pozicionálása:

 

Ugorj parancs: a játéktér megadott koordinátájú pontjába helyezi át a szereplőt.

Az egérkurzor koordinátája a játéktér alatti sávból leolvasható.

Pl. Kattintáskor – ugorj x: 35 y: 42