28. Scratch - mozgás
Szereplők:
Kezdetben egyetlen szereplő van a játéktérben: a macska.
Törölhető és új szereplő hozható létre a jobb alsó sarokban levő 2. ikonnal.
4 lehetőség: beépített szereplő választás, rajzolás, meglepetés, feltöltés.
A szereplőket mindig el kell nevezni a szövegmezőben. Mérete és iránya is változtatható.
Új háttér betöltése:
1. Az ablak jobb alsó részében levő ikonra kattintás.
4 lehetőség: beépített hátterekből választás, rajzolás, meglepetés, feltöltés.
Szereplők mozgatása:
Egy játéknál fontos, hogy a szereplőket tudjuk irányítani a különböző billentyűkkel.
Pl.
fel gomb lenyomásakor – y változzon 3
le gomb lenyomásakor – y változzon -3
balra gomb lenyomásakor – x változzon -3
jobbra gomb lenyomásakor – x változzon 3

Szereplő pozicionálása:
Ugorj parancs: a játéktér megadott koordinátájú pontjába helyezi át a szereplőt.
Az egérkurzor koordinátája a játéktér alatti sávból leolvasható.
Pl. Kattintáskor – ugorj x: 35 y: 42
