28. Scratch - mozgás

 

Szereplők

Kezdetben egyetlen szereplő van a játéktérben: a macska.

Törölhető és új szereplő hozható létre.

A szereplőket mindig el kell nevezni!

 

 

Új háttér betöltése:

1.       Az ablak bal alsó részében levő fehér téglalapra kattintás.

2.       A programozási térben Hátterek fül.

3.       Festéssel saját háttér rajzolása, vagy betöltésnél kép kiválasztása.

 

 

Szereplők mozgatása:

Egy játéknál fontos, hogy a szereplőket tudjuk irányítani a különböző billentyűkkel.

Pl.

fel gomb lenyomásakor – y változzon 3

le gomb lenyomásakor – y változzon -3

balra gomb lenyomásakor – x változzon -3

jobbra gomb lenyomásakor – x változzon 3

 

Szereplő pozicionálása:

 

Ugorj parancs: a játéktér megadott koordinátájú pontjába helyezi át a szereplőt.

Az egérkurzor koordinátája a játéktér alatti sávból leolvasható.

Pl. Kattintáskor – ugorj x: 35 y: 42