26. Akciógombok

 

Interaktív bemutató

 
Az interaktív bemutató azt jelenti, hogy nemcsak végignézzük a bemutatót, hanem be tudunk avatkozni a működésébe. 
 
Mi is lehet ez a beavatkozás?
 
Ha a dia egyes részeire, egyes objektumaira kattintunk, akkor például 
  • ugorhatunk egy másik diára a soron következő helyett; 
  • megnyílhat egy webes hivatkozás a gépünkre telepített böngészőben; 
  • ejátszódhat benne hangfájl; 
  • elindulhat egy másik program; 
  • elindulhat a bemutatókészítőben futó program, egy úgynevezett makró; 
  • vagy bezárulhat a bemutatókészítő.
 
 

Akciógombok:

Az akciógombok a bemutatókba beszúrható olyan beépített gombok, amelyek tulajdonképpen hiperhivatkozások. Az akciógombok közé alakzatok (például jobbra és balra mutató nyilak), valamint a következő, az előző, a legelső, és a legutolsó diára ugrást, illetve a mozgóképek és hangok lejátszását jelölő, általánosan elfogadott szimbólumok tartoznak.

-         Beszúrás

-         Alakzatok

-         Akciógombok

-         Kiválasztott alakzat megrajzolása az egér vonszolásával

-         Hiperhivatkozás megadása

 

Hivatkozás alkalmazása:

Adott szövegre, képre kattintáskor elugrik a kiválasztott diakockára.

-         Beszúrás

            -         Művelet vagy Hiperhivatkozás

 

Videó akciógombok készítéséhezwww.youtube.com/watch?v=onGXeCcIHX8&list=PLFKT6KUutRw-WBD6vnxyl_GbSnoPs4iYM&index=2&t=0s

 

 

 
1. Készíts egy 9 diakockából álló bemutatót: Háttértárolók címmel!
(Füzetedben ha visszalapozol tanultuk a háttértárolókat: winchester, SSD, pendrive, CD, DVD, Blue-ray)
 
                1. diakocka: Címe: Háttértárolók.  Alcím: Saját neved, osztályod
                2-6. diakocka: Kiválasztott 5 db háttértároló, egy-egy diakockán képpel, rövid leírással.
                7. diakocka: Forrásjegyzék (link, ahonnan a képet felhasználtad) Szöveget ne másolj, röviden, 
                 tömören te írd!!!
                8. diakocka: Köszönöm a figyelmet!
 
2. Szövegek, képek elhelyezése a diakockákon. Formázás.
3. Áttűnések alkalmazása.
4. Egyéni animációk alkalmazása.